ALIN KAZANIN
ANA SAYFA » Sağlam, kazançlı, hesaplı franchise seçimi
Reklam
Eklenme tarihi: 0 0000
Sağlam, kazançlı, hesaplı franchise seçimi

Devirlerde uygun fırsatlar nasıl yakalanır?

Güvenli iş sahibi olmak için, karlı çalışan, kolay işletilen, tanınmış markalı, ucuz fiyatlı bir işletme arıyorsanız, size zaman ve para kazandıracak iyi bir önerimiz var: boşuna aramayın.. 

Markalı devirlerde "ucuz fırsat" olmaz, olsa da size kalmaz. Gerçekten fırsat sayılacak devirleri ilk önce eski bayiler veya markanın sahibi, hatta AVM yönetimi duyar ve değerlendirirler. 

Siz işin dışından geliyorsanız, "karlılık güvencesi" alır, bedelini ödersiniz. Kara geçiren girişimci riski almış ve başarmıştır, bunun karşılığını ister ve alır. Markalı işletmelerin piyasası vardır, siz ödemezseniz başkası verir, alır. Devreden beceremediği için zarar etmişse ucuza verir, siz becerikliyseniz alır para kazanırsınız. Buna "fırsat" denmez, "marifet" denir, işi beceren kazanır, beceremeyen batar. Franchise herkese cazip geldiği için inşaat, üretim, konfeksiyon gibi karlılığını kaybeden iş kollarındaki girişimciler, sağlam gördükleri tanınmış markalara hücum ediyor, yeni işletme açılacak karlı bölge kalmadığı için devirlerin fiyatı yükseliyor, birbirine yakın yerlerde açılıyor, iş yapmayan AVM ler bile kiracı buluyor. 

Devir bedeli nasıl ölçülür?

F&M olarak biz devir bedelini para olarak değil, zaman olarak ölçüyoruz. İşletmenin devir bedelinin, kaç yıllık karına tekabül ettiğine bakıyoruz.

  • Enflasyonsuz yaşayan batı ülkelerinde 5 yıl perakende için standart süre sayılır.
  • Yüksek enflasyonlu dönemde Türkiye'de 2 yıl azami süre olarak görülüyordu.
  • Bugün sektörün lideri uluslararası markanın devirlerinde 6-7 yıl gözden çıkarılıyor.
  • Yerli markalara tanınmış ve yayılmışsa 4-5 yıllık kazancı ödenebiliyor.
  • Geçmişi kısa ama başarılı bir marka için bu süre 3-4 yıl oluyor.
  • Yeni gelişen ve başarılı örnekleri az olan bir marka için 2 yıl makul sayılyoır.
  • Yatırımı düşük, işi vasat, kira anlaşması kısa süreli olan standlar ancak 1-2 yıl ile devrediliyor.
  • Markası olmayan, desteksiz çalışan, rekabet gücü olmayan bir işletme için 1 yıl bile çok görülüyor.

Devredenler aslında yerini değil kazancını fiyatlandırır. İşletme açılana kadar maliyete bakılır, açıldığıı günden itibaren kazandığı paraya ve markanın gücüne bakılır. Eğer bir devir size ucuz görünüyorsa, büyük ihtimalle ya size gösterilen tablo yanlıştır, veya görmediğiniz bir risk barındırıyordur.

Yeni yer açmak devire göre daha mı ucuzdur?

Gelişen zincirlerin yatırım maliyetleri de aynı nedenle kısa sürede artıyor.

  • Zincirleşen markaların 3-5 şubesi varken pek rağbet görmüyor, ucuza kuruluyor.
  • Zincirler 15-20 şubeye ulaştığında giriş bedeli yükseliyor, daha iyi ve daha büyük yerlerde açıldığı için maliyet artıyor.
  • 50-100 şubeye ulaştığında genelde marka sahibi inşaatı üstleniyor ve yatırım bedeli şişiyor, birbirine yakın işlemeler açıldıkça şubeler arası rekabet sertleşiyor.

Yeni bir işletme kurulurken, ilk yıllarda yatırımını 1,5-2 yılda çıkarırken, yayıldığında bu süre 3-4 yıla yükseliyor. Başta giren bayiler birkaç şube açıyor, marka değer kazandığında bir dükkanını devredip aldığı parayla iki yer birden açıyor.

İster devir alın, ister yeni dükkan açın, ticaretin temel kuralı aynı, risk çoksa kar çoktur, risk azsa kar azdır

Karlı iş, uygun iş, doğru iş aynı anlama mı gelir?

Güvenli ve kazançlı iş istiyorsanız, fırsat peşinde boşa dolaşmayın, sınırlı sermayenizi riske atmayın, F&M temsilcilerine gelin.

  • Sizi tanırız, hangi riskleri alabileceğinizi, nasıl bir işletmeyi karlı çalıştırabileceğinizi anlarız.
  • Çok becerikliyseniz zordaki yerleri düşük bedelle devir almanızı öneririz. 
  • Standart işletmecilik becerilerine sahipseniz, yeni gelişen güvenilir zincirlerden franchise almanızı öneririz.  
  • Cazip bir yer bulmuşsanız orada kendi markanızla yapabileceğiniz en iyi işi öneririz. 
  • Girişminizde zarar edeceğinize inanıyorsak sizi uyarırız, batmaktan kurtarırız.

Karlı iş yoktur, aynı işte bir girişimci kar ederken, başka girişimci zarar edebilir. Her işte risk vardır, kaldırabileceği riski alan kazanır, kaldıramayacağı riski alan batar. Alabileceğiniz riskin ve gösterebileceğiniz eforun sınırlarını bilirseniz, bütçenize uygun işi seçersiniz. Nasıl bir işin sizi mutlu edeceğini, kendinizi işinize vermenizi sağlayacağını anlarsanız, kendiniz için doğru işi seçersiniz. Deneyimsiz girişimcilerin sık yaptığı hata, kendini tanımayı boşverip, işi tanımaya çalışmak, karlı görünen veya bütçesine uygun işe girişmektir.

F&M Temsilcileri seçiminizde nasıl yardımcı olur?

F&M temsilcilerinin benzersiz deneyimi, işletmecinin özelliklerini anlamak ve alabileceği riskin sınırlarını belirlemektir.

F&M temsilcileri piyasanın içinde yaşar, kimin ne kazandığını bilir, kimin niye devrettiğini izlerler. Devreden yerleri inceler, yazılı beyanlarını alır, devralmak isteyenlere doğru bilgi verirler. Devirsepeti sitesinde bulacağınız fırsatları "kolaylık", "karlılık", "destek" faktörlerine göre puanlarlar.

Girişimciler F&M den koçluk alarak kendi risklerini ölçtürür, sınırlarını anlar, önceliklerini tanır, kendileri için doğru seçimi yaparlar.

F&M nin önerdiği markalar franchise alacak adayların seçimini F&M ye bırakır, zincirlerini uzun vadeli işbirliği yapabilecekleri girişimcilerle büyütürler.  

Kolay işletilen, karlı çalışan, sizin için doğru olacak işi kurmak için F&M temsilcilerine gelin. Yarının güçlü markalarına bugünden sahip olun. Sermayenizi ve vaktinizi riske atmayın, kendiniz için "doğru" seçimi işin profesyonelleriyle birlikte yapın.

 

Tel: 0216-580 8828  Eposta: post@franchisemore.com 


DİĞER HABERLER

Yoğun kar yağışı, AVM’lere yaradı, cirolar arttı
Yoğun kar yağışı, AVM’lere yaradı, cirolar arttı
Yoğun kar yağışı nedeniyle AVM´lere sığınanlar tüketiciler, ciroları yüzde 25 artırdı.
  Tarihi Sultanahmet Köftecisi ABD’de şube açacak
Tarihi Sultanahmet Köftecisi ABD’de şube açacak
Sultanahmet Köftecisi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Tezçakın, "ABD’nin çok saygın iş adamlarından işbirliği...

TBAA melek yatırımcıları topluyor
TBAA melek yatırımcıları topluyor
Melek Yatırımcılar Derneği yönetiminde Franchising Derneği´nden tanıdık isimler yer aldı
  Burger King kendi Sos-Ye-Log’larını yetiştiriyor
Burger King kendi Sos-Ye-Log’larını yetiştiriyor
Burger King’in enfes sosları artık yepyeni bir bilim dalı olan Sos-Ye-Loji ile dijital ortamda sos severlerle buluştu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
İLETİŞİM / REKLAM
info@franchise.com.tr

© 1997-2020 Franchise.com.tr - Tüm hakları saklıdır.
MICROSOM
İstanbul Hava Durumu
ANASAYFA |   MARKALAR |   FIRSATLAR |   AVM |   BİLGİLER |   HABERLER İLETİŞİM ONLINE DANIŞMA